Provat tabata intervaller

Läst en hel del om dessa intervaller, igår slog det mig att jag ville prova. Läste att en tjej tipsade om en app på mobilen för Tabata. Det är 8 intervaller, springer 20sek och vilar 10sek. Jag körde 3 omgångar igår! Jag måste säga att jag gillar det verkligen! Vilken puls man fick upp!

Körde samma omgång intervaller idag på förmiddagen! Härligt trött i kroppen! Idag mellan varje intervall set så joggade/gick jag i 5 minuter.
Avslutade dagens pass med blandad styrketräning!


Tummen upp för tabata!
Ska även prova det på styrkeövningar och se vad jag tycker om det.

Kommentarer
Postat av: Sofia Söderberg

Tabataintervallerna är grymma! :) För att variera och få in fler intervaller så brukar jag också köra 15x15 intervaller :) på löpbandet alltså... :) superkul det med!

2014-01-13 @ 21:11:24
URL: http://strongerthanexcuses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0