Välkommen år 2014!

2013 var ett bra år tycker jag!
Visst är det småsaker som tryckt ner en, men med bra inställning så går man alltid vidare. Januari jobbade jag som en tok samtidigt som jag fixade massa inför min kommande resa till usa. Slutet av januari åkte jag ner till Johanna i Stockholm och spenderade några dagar där, blev en partykväll i Stockholm bland annat med Sophia, scott, Wille osv, jag och Johanna var även till hennes Jessica på fest! 
4 februari var dagen jag skulle åka till usa, satt på planet och allt, vi lyfte aldrig, något med planet som inte stämde så vi fick gå av planet och hämta väskorna och sedan få veta att väntan skulle bli 24 timmar. Fick bo på hotell gratis, försöka kontakta dem i usa och meddela vad som hänt. Efter många om och men kom jag äntligen fram till Knoxville 24 timmar försenat. Mina två månader där blev utökat till tre, absolut the time of My life. Går inte beskriva hur roligt jag hade det. Bodde på brandstationer, åkte brandbil och ambulans,husbränder, bilolyckor, ems larm osv.
Lärde känna vänner för livet, sprang mitt första halvmaraton, åt massa knasig mat etc. 

Dagen jag lämnade usa i början av Maj var en av de jobbigaste dagarna i mitt liv, gjorde ont i hjärtat att säga hejdå till alla och jag grät floder. Att åka tillbaka var ett printat måste i mitt huvud.
På Arlanda skulle jag bli hämtad av Johanna och hennes mamma, blev enormt överraskad då min mamma och syster också stod där och tog mot mig, de hade bilat 45 mil!
Innan hemfärd åkte vi till Johanna där jag blev firad i efterskott! Gick även en runda i Stockholm med kära vänner innan vi åkte hem till Norrland.

Skönt att träffa alla! Sommarjobb var fixat, fick schema på Ica och skulle börja i juni. Under tiden i usa nämde min syster för mig om ett jobb i London, en vän som bott där och skulle flytta hem. Nämde intresset och då i Maj bestämde vi att jag skulle komma till London för intervju och kika staden. Spenderade 5 dagar i slutet av maj i London, sjukt roliga dagar och intervjun kändes bra. 

Juni-juli jobbade jag som en tok, umgicks med familj och vänner då jag fick lite tid över. Gick på gatufesten osv. 
I juli Fick jag mail från värdfamiljen i London där de skrev att de ville ha mig. Oj vilken glädje! Huxflux ändring i mitt liv, var glad och nervös, beslutet blev att jag tackade ja. 

Augusti bestod av mycket jobb och umgås med nära. 29 augusti tog jag mina resväskor och flyttade till London.

Glad att jag besökte London så jag träffade folk med Anna där. Då jag flyttade dit så kände jag till Ana som bor väldigt nära. Lärde snabbt känna många underbara människor via henne. 
2 september var min första jobbdag, sen dess har det rullat på. 
Förutom att jobba åt min värdfamilj så tar jag även babysits åt grannar. 

I november då min värdfamilj berättade att jag skulle få 3 veckor ledigt över jul och nyår så fick jag en ide från ingenstans, jag ville till usa! Träffa mina älskade vänner. Sagt och gjort, bokade resa, bokade även en weekend till Sverige. 

17 december tog jag planet hit till usa, och här är ja tills på tisdag! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0