måndagen i bilder

dagen började med att jag missade bussen som jag skulle ta till stöde,
kikade på en klocka som går fel ^^
tur att det även går tåg, vandrade till västra station där jag väntande på att tåget skulle komma.
skulle av i stöde, väl där så står jag och trycker på en av dörrarna för att kliva av, 
börjar paniktrycka då jag märker att dörren inte går upp, 
började fatta att det nog var fel på dörren, när paniken förvärras så springer jag mot nästa dörr men hinner inte,
dörren gick precis igen och tåget började rulla.

tågtanten kom, jag berättade vad som hänt. 
till en början lät hon värsta dryg och verkade som att jag fick skylla mig själv.
sen frågade hon om jag kunde ta nästa tåg tillbaka eller ta mig tillbaka på annat vis.
alla jobbade ju då, klockan var kvart över åtta.
farfar var och bytte däck.
nästa tåg tillbaka skulle göra så att jag var i stöde typ 09.20, 
sen har jag 3 km till dagiset jag skulle jobba på så skulle inte vara där förns typ 10.
kruxet var att jag började nio!

hon blev mer och mer trevlig mot mig och försökte verkligen hjälpa,
slutade med att hon fixade en taxi åt mig som de stod för.
fick skjuts ända fram till dagiset! kom precis i tid också ^^





 
dagen rullade på bra!
fick jobb för hela veckan.

kvällen så blev det film.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0