varför jag åker till London imorgon!

ni är nog många som inte vet av mitt nästa äventyr, som startar redan imorgon!
har varit på svensk mark i 16 dagar och imorgon lämnar jag landet för några dagar i England.
vad som väntar där har många undrat,
det här är något som dök upp för två månader sedan, för några veckor sedan blev det klart och bestämt att jag ska komma dit på arbetsintervju samt umgås några dagar med Anna som bor där!
 
för att göra en lång historia kort.
Anna Säbben bor i London och har gjort det i snart två år, hon jobbar som aupair. I sommar ska hon flytta hem till Sverige igen. Familjen hon jobbar i nu söker då en som tar över Annas plats. Anna skrev ut på facebook för att se om någon av hennes vänner var intresserade. Detta var då jag fortfarande hade några veckor kvar i USA.
kollade inte facebook så noga, men min syster såg statusen och taggade mig i en kommentar där hon skrev att hon trodde att hon visste någon som var intresserad!
då jag såg statusen blev jag helt till mig, det liksom klickade i mitt huvud, "det här är något jag måste kika nogare på". jag tog kontakt med anna, vi pratade lite, hon gav min mailadress till familjen, de hörde av sig, vi mailade ett tag, bestämde skypesamtal, anna och jag pratade om att det vore kul att jag åkte ner en sväng för att se hur det är där, skypesamtalet skulle vara söndagen jag kom hem till Sverige, men fick mail om att de hört att jag var intresserad av att hälsa på och att vi isåfall kunde ta intervjun då, pratade ihop mig mer med anna och berättade för familjen och några vänner vad jag hade på gång. för drygt en vecka sedan bokade jag flygbiljetter, igår bokade jag tågbiljett ner till Arlanda och imorgon bär det iväg!!
 
jag flyger imorgonkväll och åker hem igen på måndag. jag älskar äventyr! vilket ni kankse märkt!
nyviken och pirrig på samma gång. ska åka till ett land jag tidigare aldrig varit i! förutom en mellanlandning för 5 år sedan.
 
får jag jobbet så flyttar jag dit i september och stannar minst till juli nästa år.
lär kanske ha någon vecka kring jul då jag kan resa hem. vet inget om det än.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Plankish

fasiken vad du reser omkring då. Sverige kommer att vara lite tommare utan dig, men ha det så bra overthere. var där själv för ett par år sedan och kan säga att det är en trevlig stad(men var försiktig det är lätt att gå vilse). hoppas du landar jobbet:)Ha det bra!

2013-05-21 @ 17:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0