Lunchrast

Otroligt varmt idag igen!
Jobbar stängning här på dagis! Skulle jobba til fem men den som ska stänga är sjuk.

Fredag, Jobb 9.30-17.00

Ska strax trampa iväg på cykeln!
Jobbar på stjärnan idag, dagisavdelning borta vid skolan. 3km dit så blir skönt att få röra sig lite.

Ikväll vet jag inte vad som händer, en sväng till stan kanske. Imorgon blir det jobb på Ica 8.30-17.00!
Magda frågade igår om jag kunde ta hennes pass, pengar behövs alltid! Bra ob är det på helger också.

Fick nyss höra att Josefine och Linus blivit föräldrar idag!! En vecka efter beräknad. Hoppas allt gått bra!
(Jag gick med Josefine i grundskolan).

Ha en bra dag!

Min dag igår!

Städade och tvättade på morgonen,mitt i dagen gjorde jag försök med att sola men gick in rätt snabbt, olidligt varmt! Haha.

Försökte fixa lite i rabatten innan jag gick in. Fixade i min kalender, skrev ner alla jobbtider i sommar osv. Vid halv 5 åkte jag till stan. Bilbingo på kvällen med Olle, Olles syster och hennes kille! Kul var det! TurOlle vann!

Ögongodis!

Pappa slog till på en ny bil igår.
En Mercedes! Jag tycker den är väldigt fin! Lite sportig också, hähä.
Fulsnyggt med kråmade backspeglar!

London var fantastiskt!

Kom hem till Sverige i måndags kväll efter 5 underbara dagar i London!
Varje dag var ett äventyr och herregud vad kul jag haft.
Sömnen har prioriterats lågt dessa dagar och det känns nu efteråt..
Men vad gör det!

Skriver mer om helgen senare. Tänkte försöka väcka liv i min dator som inte varit igång sen jag tog studenten! Haha

Nu blir det städa, tvätta och njuta av solen. Kanske åka och steka någonstans?

Ikväll bilbingo med Olle! Årets första!

Dödar tid på Arlanda

Tur det finns wifi gratis en stund och att man sen kan betala en slant för att ha det längre! Så värt!
Pratar på Skype & FaceTime med mina vänner i usa, lyssnar musik, läser online tidningar osv.

Nu är det mindre än två timmar till planet går! Ska snart gå och kolla om jag kan checka in mitt bagage!

Lunch i Uppsala på café Linné

buss & tågresan till Uppsala gick bra trots att resväskans hjul halvt lagt av.. Le man blir då man köper något rätt dyrt och det pajjar andra resan.. Men men, life is a bitch!

Mötte upp Pentti i Uppsala, åt lunch, kikade i någon affär, jag växlade pengar och köpte svenskt godis till Anna, gick runt en stund till innan han hjälpte mig att köpa biljett hit till Arlanda :)

Nu sitter jag här på terminal 5 och dödar tid. 20.50 går planet! Hittat gratis wifi som man får ha i 3 timmar om man fyllde i några uppgifter! Toppen!

Bra produkt mot finnar!

Köpt i USA. Det här märket är känd för deras lypsyler osv.

Min resa har börjat!

Godmorgon!
Klev upp vid fem imorse för att inte behöva stressa, vid 6 lämnade jag stöde med pappa och bror som åker till jobben då. Vi är strax i Sundsvall!

8 går min buss från stationen.
Åker till Söderhamn och därifrån blir det tåg till Gävle, byter till ett annat tåg som tar mig till Uppsala. Ska umgås med en vän där tills det är dags att ta tåg till Arlanda :)

Planet går 20.50 ikväll!

Ett hav med nya tshirts från usa

Har säkert 15 olika nya som folk gett till mig. Alla är så otroligt snälla där!
Den på bilden fick jag av Mike Palmer som jobbar på station 31. På sidan av jobbar han som instruktör inom repklättring/räddning osv!

varför jag åker till London imorgon!

ni är nog många som inte vet av mitt nästa äventyr, som startar redan imorgon!
har varit på svensk mark i 16 dagar och imorgon lämnar jag landet för några dagar i England.
vad som väntar där har många undrat,
det här är något som dök upp för två månader sedan, för några veckor sedan blev det klart och bestämt att jag ska komma dit på arbetsintervju samt umgås några dagar med Anna som bor där!

för att göra en lång historia kort.
Anna Säbben bor i London och har gjort det i snart två år, hon jobbar som aupair. I sommar ska hon flytta hem till Sverige igen. Familjen hon jobbar i nu söker då en som tar över Annas plats. Anna skrev ut på facebook för att se om någon av hennes vänner var intresserade. Detta var då jag fortfarande hade några veckor kvar i USA.
kollade inte facebook så noga, men min syster såg statusen och taggade mig i en kommentar där hon skrev att hon trodde att hon visste någon som var intresserad!
då jag såg statusen blev jag helt till mig, det liksom klickade i mitt huvud, "det här är något jag måste kika nogare på". jag tog kontakt med anna, vi pratade lite, hon gav min mailadress till familjen, de hörde av sig, vi mailade ett tag, bestämde skypesamtal, anna och jag pratade om att det vore kul att jag åkte ner en sväng för att se hur det är där, skypesamtalet skulle vara söndagen jag kom hem till Sverige, men fick mail om att de hört att jag var intresserad av att hälsa på och att vi isåfall kunde ta intervjun då, pratade ihop mig mer med anna och berättade för familjen och några vänner vad jag hade på gång. för drygt en vecka sedan bokade jag flygbiljetter, igår bokade jag tågbiljett ner till Arlanda och imorgon bär det iväg!!

jag flyger imorgonkväll och åker hem igen på måndag. jag älskar äventyr! vilket ni kankse märkt!
nyviken och pirrig på samma gång. ska åka till ett land jag tidigare aldrig varit i! förutom en mellanlandning för 5 år sedan.

får jag jobbet så flyttar jag dit i september och stannar minst till juli nästa år.
lär kanske ha någon vecka kring jul då jag kan resa hem. vet inget om det än.

skype med en saknad vän!

loggade in på skype på datorn hos pappa för att se hur stor skillnad det var från mobilen/ipaden.
kvaliten på videon var väldigt mycket bättre!
provade ringa skypes testgrej men på den kunde man inte prova videon, såg att Sara var inne så ringde henne!
pratade om allt möjligt, underbart!
saknar henne jag! inte sett henne sen studenten!

Solar blekfläsket

Underbart väder!
Jobbade bara till 12 idag, fixade lite saker inne innan jag la mig här på studsmattan.
Ska snart gå In och fixa med middagen, match i stan ikväll! Jag ska köra ena lagbussen som står här hos oss.

Strax före fem ska jag plocka upp några vid Ica.

Nu äre sommar!

För nu kan man äta frukost på balkongen utan att frysa!

Springtur efter allt fika

Efter allt fika igår kände jag att min kropp behövde ut och röra på sig, skulle blivit världskrig i min mage annars!

Tog med mig lillebror ut och det blev en sväng på 7,1 km!
Invigde mina nya springshorts, helt underbara! Underbyxor och shorts i samma byxa! Köpt för 15$ på Target!

Vandra runt i pyjamas 👌💞

Jag som inte ägt en pyjamas de senaste 10åren kom hem med 3 pyjamasbyxor från usa! Helt underbart. Världens skönaste plagg!

Dessa är köpt på Target för 9$ (59kr)
De rosaprickiga fick jag i födelsedagspresent från Jason & Karson, de är från Mast General Store och det 3e paret är från walmart! Haha
Blåa med svampbob på!!

20års kalas för mig

Igår kväll kom släkt och vänner som firade mig i efterskott,
Allt fikabröd som jag bakat var populärt!
Fick jättefina presenter! (:
Kanske visar bild på dom senare idag!

Lunchrast, Promenad i finvädret!

Jobbar på dagis tisdag, onsdag & torsdag den här veckan.
Strålande väder nu på lunchrasten så jag är ute på en promenad!

Ikväll blir det kalas för mig hemma hos pappa, bara lite drygt 2 månader i efterhand! Fyllde ju 20år då jag var i USA!

Överraskande ankomst till Sverige

Jag visste att Johanna och hennes mamma skulle hämta mig på Arlanda för vi hade bestämt att jag skulle stanna med dom några dagar.

Förstår ni chocken jag fick då jag hämtat mina resväskor och kommer till där man ska gå ut och möts av Johanna, hennes mamma & MAMMA och min SYSTER!!
Helt sjukt, blev så överraskad att jag grät. Dom är för underbara!

Resan hem till Sverige

Min sista dag i usa var toppen, underbart god mat på middagen de hade för mig. Samtidigt som det var en bra dag så var det jobbigt, eftersom jag visste att det var mina sista timmar med dom jag levt med i 3 månader!
Kommer bilder från kvällen då jag får tid till att sitta ner.

Flygresan hem gick bra! Flyget från Knoxville till Chicago var i tid, väl i Chicago gick jag direkt till planet som skulle ta mig till Newark (New York). Behövde bara vänta en liten stund innan de släppte in oss på planet.

Blev stressigt ett tag då flyget till Newark var 30 minuter sent! Det gjorde att jag hade 15 minuter på mig att ta mig till planet mot Sverige. Var tokhungrig och stressad, på min halvspringande färd mot Gaten så köpte jag en chokladbit för att inte tuppa av. Kommer till Gaten och då säger kvinnan "är det du som är Erika?" Jaaaaah de är jag får hon till svar. "Åh vad bra, du har gjort det bra att hitta hit så fort, kliv på så åker vi!"
Kom dit med cirka 3-4 minuters marginal före vår flygtid!! Tur ska man ha ibland!

BBQ middag för mig

Sista dagen av mina 3 månader i USA

Känslomässigt är det här en väldigt jobbig dag. Under min tid här har jag fått så många nya vänner, lärt mig otroligt mycket, bekämpat bränder på riktigt för första gången i mitt liv, insett vad jag vill jobba med, varit på äventyr, varit med om mer saker än jag någonsin kunnat föreställa mig, utvecklat min talförmåga i engelska till tusen, vuxit som person och lärt känna mig själv mer.

Jag är otroligt glad att jag gjort den här resan. Det har verkligen varit "the time of My life". Ett gott råd till er alla är att ta chansen att resa om ni kan, se världen och utvecklas som människa. Det är mer lärorikt än vad man kan tro.

Jag har varit med om så mycket här borta som påverkat min syn på livet. Det är jobbigt att se elände, men jag är säker på att man behöver göra det för att riktigt inse att livet inte alltid måste gå ut på att ha det allra senaste, bästa, snyggaste och värsta sakerna för att må bra.

Kommer skriva mer om detta men nu vill jag ta vara på tiden jag har kvar. Jag vet att jag kommer åka tillbaka, idag gör det ont i hjärtat. Jag vill inte lämna alla underbara vänner här borta.